همسر رئیس جمهور با سویشرت تدی خرگوشی به خیابان آمد!!

انتشار فیلم راکی در سال 1976 لایه دیگری از نمادها را برای هودی ها اضافه کرد. فیلم فیلمبرداری شده در فیلادلفیا، داستان این است که چگونه راکی ​​بالبوآ (با بازی سیلوستر استالونه)، بوکسور آماتور ایتالیایی آمریکایی آموزش ندیده اما خوش قلب، شانس قهرمانی سنگین وزن جهان را به دست آورد.

این فیلم در معروفیت هودی و سویشرت ها مانند سویشرت تدی خرگوشی و انواع دیگر آن بسیار نقش تاثیرگذاری داشت و توانست به خوبی مفهوم را برساند.

فیلم راکی ​​برنده سه جایزه اسکار شد و بهترین فیلم درام ورزشی تمام دوران محسوب می شود. شبح مارن خاکستری به نمادی از ضربات سخت و اخلاق کاری او تبدیل شد و همچنین ارتباط هودی را با ریشه های طبقه کارگر آن تقویت کرد.

در دهه 80، هودی به بخشی از ظاهر مرتبط با استایل خیابانی تبدیل شد. این پذیرش مخاطب با محبوبیت موازی هیپ هاپ از ایالات متحده آغاز شد.

رپرها در تلاش برای تقلید از قدرت و جایگاه ورزشکاران خود را الگوبرداری کردند. مد لباس گرمکن به لطف فرهنگ هیپ هاپ و طراح آمریکایی نورما کمالی، اولین طراحانی که لباس های جدید را پذیرفتند، روی سکو قرار گرفت.

در همان زمان، دانشگاه ها شروع به تزیین عرقچین های کلاه دار با نام و نشان خود کردند.

اصطلاح هودی اولین بار در دهه 1990 استفاده شد. متأسفانه، این نام اکنون پس از همراهی با احساس گناه و برخی جنبه های منفی خرده فرهنگ های به حاشیه رانده شده، دارای مفاهیم منفی است.

از آنجایی که جنایات معمولاً با ژاکت های کلاه دار برای پنهان کردن انجام می شد، این سبک لباس نیز نشان دهنده یک موضع شورشی حاشیه ای بود.

در سال 2005، مرکز خرید معروف Bluewater در نیویورک، خریدارانی را که سویشرت های کلاه دار پوشیده بودند، از ورود به این مرکز خرید منع کرد. اما از قضا این لباس ها همچنان در فروشگاه های آنجا فروخته می شد.

در ژوئیه 2006، رهبر حزب محافظه کار، دیوید کامرون، سخنرانی کرد و اظهار داشت که از هودی برای استفاده دفاعی استفاده می شود تا تهاجمی.

حزب کارگر این سخنرانی را به عنوان هودی‌ها در آغوش بگیرید معروف کرد. این یکی از نمونه‌های بسیاری است که در آن هودی ایده‌ها و احساسات بسیار قوی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را برمی‌انگیزد به جای هر سبک لباس نمادین دیگری.