در حوزه نخود شکسته رویای پولدار شدنم را ساختم

نخود خشک را در یک ظرف شیشه ای دربسته در مکانی دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. پس از پخت، می توان آنها را برای چند روز در یخچال نگهداری کرد.

انواع نخودها از جمله نخود شکسته بومی منطقه مدیترانه است. آنها در تمام طول سال در دسترس هستند، نخود متعلق به خانواده Fabaceae است.

در افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند، نخود باید در حد اعتدال مصرف شود. به طور مشابه، اقدامات احتیاطی برای کسانی که از نارسایی کلیه رنج می برند، اغلب دارای محدودیت پتاسیم هستند، ضروری است.

توصیه می شود آنها را در دو آب بپزید. همچنین مراقب افرادی باشید که از رژیم غذایی با محدودیت پتاسیم پیروی می کنند.

همه آن را نمی دانند، اما آب نخود (آکوافابا) می تواند جایگزین سفیده تخم مرغ شود. به عنوان مثال، در موس شکلاتی، آب پخته شده از نخود می تواند به ایجاد یک موس مطبوع و خوش طعم کمک کند.

در خاورمیانه، هوموس را با پوره نخود، آب لیمو، روغن زیتون و پوره کنجد (تهینی) تهیه می کنند.

در اسرائیل فلافل، انواع کوفته یا پنکیک را که با گیاهان و ادویه های مختلف چاشنی می کنند و در روغن سرخ می کنند درست می کنند. آنها با نان پیتا سرو می شوند.

ما در تهیه سالاد تردید نخواهیم کرد. امکانات در این زمینه بی پایان است.

نخود هم از نوع دسیک و هم از نوع کابلیس خیلی خوب جوانه می زند. آنها را می توان به سالاد یا غذاهای سرخ شده اضافه کرد.

کارت شناسایی نخود:

  • خانواده: Fabaceae
  • مبدا: مدیترانه ای
  • فصل: در تمام طول سال در دسترس است.
  • رنگ بژ
  • طعم: آردی و کمی شیرین

نخود: خشک یا کنسرو شده؟

نخود خشک را قبل از مصرف باید خیس کرده و سپس در آب بجوشانید. افرادی که عجله دارند به راحتی می توانند نخود کنسرو شده را پیدا کنند که از قبل پخته شده است: فقط آنها را بشویید و همانطور که هست به ظروف اضافه کنید.