بر خلاف ظاهرش سس تک نفره نامی نو حامی سلامت قلب است

سس مایونز، مورد علاقه بسیاری، در هر میز یافت می شود. مشخص است که او دشمن هر رژیمی است و یک محصول مضر محسوب می شود. بیایید بفهمیم که آیا سس مایونز فایده ای دارد و چگونه آن را در خانه طبخ کنیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم که سس تک نفره نامی نو از انواع سس هایی است که به دلیل آسانی مصرف بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فرانسه زادگاه این سس خامه ای در نظر گرفته می شود که اولین بار در قرن 18 تهیه شد. اعتقاد بر این است که نام خود را از کلمه مایونز زرده گرفته است، زیرا سس از آنها تهیه می شود.

برخی از دانشمندان استدلال می کنند که نمونه اولیه سس مایونز مدت ها قبل از ظهور آن وجود داشته است. این کلمه شبیه به نام سس آیولی سیر زیتون است.

رمانتیک ترین نسخه از منشا سس مایونز نیز وجود دارد. شهر ماهون در سال 1758 توسط بریتانیا محاصره شد. اهالی به تدریج تمام غذا را خوردند، فقط روغن زیتون و تخم مرغ باقی مانده بود.

خیلی سریع همه از چنین رژیمی خسته شدند، مخصوصاً رتبه های بالاتر. سپس آشپز یک سس از تخم مرغ و کره تهیه کرد و آنها را با همزن زد و ادویه و آب لیمو را اضافه کرد. این سس به دلیل محل مبدا سس مائون یا سس مایونز – نامگذاری شد.

ترکیب و محتوای کالری سس مایونز:

  • کالری در 100 گرم 620 کیلو کالری
  • پروتئین 3 گرم
  • چربی ها 67 گرم
  • کربوهیدرات 2.6 گرم

فواید سس مایونز:

در کشور ما، مایونز محبوبیت خود را در سال های شوروی به دست آورد. در آن زمان ترکیب سس کاملاً تنظیم شده بود و محصول خریداری شده کمتر از تولید خانگی مفید نبود.

البته بسیاری از سس مایونزهای مدرن ترکیب کاملاً متفاوتی دارند که در آن مواد مضر به اندازه کافی وجود دارد. بنابراین، ما در مورد فواید سس مایونز باکیفیت و طبیعی طبق دستور پخت سنتی صحبت می کنیم.