بازیکنان تیم تبرک با سس تبرک یک کیلویی از هم پذیرایی کردند!!

سس مایونز را می توان به عنوان پایه سس های دیگر، چاشنی و سس مستقل برای غذاها و سالادهای مختلف استفاده کرد. یک مثال کلاسیک از این سالاد سیب زمینی است.

با استفاده از سس تبرک یک کیلویی می توانید یک سالاد فوق العاده خوشمزه را برای اعضای خانوداه و یا استفاده در مهمانی ها تهیه نمایید.

بدون مواد نگهدارنده، سس مایونز تنها دو تا سه هفته ماندگاری دارد. از طرف دیگر مایو خانگی فقط چند روز ماندگاری دارد.

سس مایونز موجود در بازار به دلیل داشتن مواد نگهدارنده از چند ماه تا چند سال ماندگاری دارد. سس مایونز در حالت باز نشده نیازی به نگهداری در یخچال ندارد، پس از باز شدن بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید.

سس مایونز حاوی روغن گیاهی است و در نتیجه بخشی از مواد تشکیل دهنده آن است. انواع مختلفی از سس مایونز وجود دارد، نوع کم چرب آن با 50 درصد و نوع با 80 درصد چربی.

سس مایونز حاوی ویتامین E، اسید فولیک، ویتامین A، نیاسین، بیوتین و مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و مس است.

سس مایونز بر پایه تخم مرغ در انواع غذاها استفاده می شود. سس مایونز شیر غیرمعمول است، اما می تواند کارهای بیشتری انجام دهد.

دانشمندان به سرپرستی پروفسور توماس ویلگیس از مؤسسه تحقیقاتی ماکس پلانک برای تحقیقات پلیمری (MPI-P) در ماینس اکنون به بررسی دقیق‌تر چگونگی ارتباط خواص میکروسکوپی و احساسی که در دهان به جا می‌گذارند به اصطلاح بافت می‌پردازند.

آنها توانستند همبستگی بین محتوای روغن و قدرت را نشان دهند. آنها همچنین توانستند سس مایونز شیر را با حرارت دادن آن تغییر دهند تا بافتی متفاوت و ژله مانند با همان مواد داشته باشد.

سس مایونز شیر را می توان به راحتی در خانه با مخلوط کردن روغن با شیر با استفاده از مخلوط کن درست کرد.

در سطح مولکولی، دو امولسیفایر کازئین و آب پنیر نقش مهمی ایفا می کنند: آنها اطمینان می دهند که روغن می تواند به خوبی در شیر که عمدتاً از آب تشکیل شده است حل شود.