اولین کندوی عسل چوبی که خودش عسل را جمع می کند!

یک بررسی از چندین مطالعه در مورد عسل و سرفه در کودکان نشان داد که به نظر می رسد عسل موثرتر از دیفن هیدرامین برای علائم سرفه است. همچنین ممکن است به کاهش مدت سرفه کمک کند.

از همین رو تولیدکنندگان با استفاده از کندوی عسل چوبی اقدام به تولید انبوه عسل جهت مصارف دارویی نموده اند.

بررسی دیگری اشاره کرد که ممکن است کیفیت خواب را در بین کودکان مبتلا به سرفه و همچنین والدین آنها بهبود بخشد. علاوه بر این، برخلاف برخی از داروهای سرفه، عسل هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

با این حال، به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم، هرگز به کودکان زیر 1 سال عسل ندهید (عسل به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه می شود.

برای دریافت مقدار کمی آنتی اکسیدان از عسل، می توانید از آن به هر شکلی که معمولاً از شکر استفاده می کنید استفاده کنید. برای شیرین کردن ماست ساده، قهوه یا چای عالی است. همچنین می توانید از آن در آشپزی و پخت و پز استفاده کنید.

به عنوان یک درمان خانگی، می توان آن را مستقیماً روی سوختگی ها یا زخم های جزئی استفاده کرد یا به صورت خوراکی برای سرفه تجویز کرد.

به خاطر داشته باشید که به دلیل خطر بوتولیسم نباید به نوزادان زیر یک سال عسل بدهید.

همچنین به خاطر داشته باشید که عسل نوعی قند است، بنابراین مصرف آن باعث افزایش سطح قند خون شما می شود.

به علاوه، خوردن مقادیر زیاد عسل، به ویژه به طور مداوم در یک دوره طولانی، می تواند به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 یا بیماری قلبی کمک کند. بنابراین، مصرف کم تا متوسط را رعایت کنید.

این یک جایگزین عالی برای شکر است، اما فقط آن را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا هنوز در بدن شما مانند قند رفتار می کند.

همچنین، بدانید که کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند، زیرا با خطر ابتلا به بوتولیسم مرتبط است.