استفاده از قابلمه چدن فورته در بزرگترین رستوران های جهان

آشپزی آگاهانه و پایدار منجر به جستجوی روش‌های جدید، سالم‌تر، سبک‌تر و غیرسمی شده است. در این راستا تابه های چدنی دوباره مد شده اند.

قابلمه چدن فورته ساخته شده از آلیاژ آهنی با درصد خوبی از کربن، بیش از 2.11٪، آنها اجازه می دهند تا همه غذاها به طور یکنواخت و عالی پخته شوند از سبزیجات گرفته تا گوشت یا ماهی.

مخصوصاً برای مصارف خانگی مناسب هستند، آنها با انواع مختلف پخت و پز بسیار خوب عمل می کنند: القایی، روی اجاق گاز، در فر یا روی کباب.

بهترین تابه های چدنی با پوشش لعابی ته ضخیم و غیر سمی ساخته می شوند. بسیار زیبا به نظر می رسد، آنها همه کاره هستند و همچنین برای نگهداری مواد غذایی در یخچال مناسب هستند.

برخی از مدل ها برای ایمنی بیشتر و جابجایی آسان تر، مجهز به دسته های کاربردی در مواد عایق هستند.

بسیاری از تابه های چدنی با پوشش داخلی نچسب برای تسهیل تمیز کردن ساخته شده اند که نقطه ضعف تابه های چدنی است.

قابلمه ها و تابه های چدنی برای پخت آهسته با حرارت کم ایده آل هستند. آلیاژ موجود در مواد عایق گرما را جمع می کند و آن را نگه می دارد.

سپس آن را به تدریج رها می کند تا غذا به طور یکنواخت پخته شود، حتی زمانی که اجاق گاز خاموش است.

تابه های چدنی فوق العاده مقاوم برای کباب، خورش، گوشت کبابی، سوپ، کباب و سوپ عالی هستند.

با این حال، با وزن مخصوص قابل توجه، برای کباب کردن، برشته کردن و همچنین کاراملی کردن ایده آل هستند. به ویژه کباب پز، کاملاً موفق است.

مانند تابه های آهنی، تابه های چدنی نیز از واکنش میلارد، یعنی فرآیند کاراملی شدن غذا، حمایت می کنند.

همه این ویژگی‌ها آن‌ها را برای تضمین غذاهای سالم‌تر و کم‌چرب‌تر، به‌ویژه برای همه کسانی که از رژیم غذایی کم کالری پیروی می‌کنند، ایده‌آل می‌سازد.

سبک بودن ظروف به هیچ وجه طعم آن را به خطر نمی اندازد. برای گرفتن آسان، بسیاری از گلدان ها به دسته های عایق مجهز شده اند.